HTML

A blogról

Egy évig Kazahsztánban élek Krisztivel. A tapasztalataimat, élményeimet szeretném veletek barátokkal, ismerőseimmel és családtagjaimmal megosztani.

Friss topikok

Linkblog

Pár újabb kép

2009.09.23. 19:35 Zolialmatyban

Látom-látom, hogy olvasgatjátok a blogot, képeket meg gondolom még inkább nézegettek:-) Na, hát akkor tessék, itt van egy pár újabb, illetve ha sikerül, akkor felrakok egy videót is.

Végre ma megint szép napos idő volt a tegnapi egész napos zuhany után, így megint egy hosszabb túrára fogtam magam, legalábbis a városban. Egyrészt igyekszem tényleg feltérképezni azokat a lehetőségeket, amelyek esetleg még izgalmasabbá tehetik az ittlétemet, másrészt pedig szeretek is sétálni itt. A benzingőzös Dostyk-on kívül máshol nem annyira veszélyes a helyzet, de az is lehet, hogy csak kezdem megszokni.

Szóval nézegessünk képeket, én meg majd mondok hozzá okosakat. Nagyon sokszínű ez a város, mint már említettem korábban is. Megtalálni a csili-vili luxusüzleteket, a legújabb irodaházakat (este szinte new-yorki fényáradatban úszik a város), de a szocreál remekeit is, sőt az igazi Ázsiát (na nem Tokyo-t:-)), vagy legalábbis Közép-Ázsiát. Valami ilyesmibe csöppentem bele ma is, hosszú sétát tettem.

Ezt az épületet sajnos nem tudom, hogy mi, a térkép nem jelöli (a térképek megbízhatóságáról már írtam). Mindenesetre az 50-es évek gyöngyszemével van dolgunk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az épülettel szemben egy egész szép park található, itt lefényképeztem ezeket a hazafias lányokat (szobrokat), az öltözetükből ítélve a második világháborúban érhettek el kimagasló érdemeket (mi aztán tudjuk, milyen kimagaslóakat:-))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annyira megtetszettek, hogy íme még 2 kép róluk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az utolsó kicsit más szögből, a lendület itt is határozottan érzékelhető:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a kép azért készült, hogy vizuálisan is érzékeltessem a kazahkék színt, elmagyarázni ugyanis nehéz.Ez itt a legdivatosabb szín, legalábbis az utcákon, épületeken:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konkrétan egyébként a Zsibek Zsoli-t kerestem, ez egy sétáló utca-féle, található rajta pár áruház és egyéb érdekes dolgok is. Az úton más dolog is fölkeltette a figyelmemet. Nem tudom, mennyire látszik a képen, de most láttam először guggoló lányokat. Megpróbáltam nem túl feltűnően fényképezni. Higgyétek el, lányok:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyébként mögöttem meg ez volt, teljesen bent a városban, egy ilyen park, inkább egy liget, vagy talán erdő is lehet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután már nem messze volt az említett sétáló utca, talán itt kezdődik:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rögtön az első épület bal kéz felől a CUM (biztos valami centralnij unyivermag), Moszkvában GUM van, ezt orosz órán nem lehetett kihagyni, de jómagam Szófiában is jártam CUM nevű bevásárlóközpontban a '80-as években.Az épület nem túl szép, szerencsére Thurman művésznő "valamivel" szebb fotója el is atkarja nagy részét:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Belül egyébként valami félelmetes mit látni. Az egy dolog, hogy a '80-as és a '90-es évek keveréke az egész, mondjuk a Corvin 5x akkorában, mindenféle kazah cuccal, ruhákkal,ajándéktárgyakkal, csillárokkal, aranyozott Nazarbayev-szobrocskákkal (ő a Mr. President, de szerintem tudjátok), stb., stb. De lent a földszinten, nem hittem a szememnek (kár, hogy nem volt képem fotót készíteni), a mobiltelefonos pultoknál konkrétan 10 méteren 10 eladólány szorongott átlagban. Még nem jöttem rá, hogy mi abban a jó, hogy mindenkinek van egy métere? Több az eladócsaj, mint a vevő!Ez komoly. Persze rajtuk kívül még itt is láttam 2 takarítónőt egymás sarkára lépkedni, annyi dolog volt 2 emberre:-).

Ezután pedig az út további részén beléptem Ázsiába. Na földrajzilag igen mélyen ott vagyok, de azért csak van ennek a városnak egy kicsit más arca is. Meg akartam nézni a központi mecsetet, az odavezető út azonban minden képzeletet felülmúlt. Olyan embertömeg az utcán, amilyen talán Bangladeshben van. Mindenhol sülnek a különböző kebabfélék, az olajban a sok pirog-szerű dolog, ez keveredve a benzin- és az emberszaggal, hát...Mindenhol árulnak valamit, egymást érik az árusok. Ruha, könyv, valami gagyi dolog, gyümölcs, kaja, minden gazdára talál. Itt már koszt is látni, sok a szemét a járdákon és mellette, szóval ez nem igazán a Rózsadomb volt.

E tér körül nyüzsgött egyébként az élet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezekből a nénikből rengeteg itt ücsörög a fák között, kövekből, babszemekből és kártyából jósolnak:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a fiú pedig egy rákkal a kezében ijesztgette az arra éppen elhaladó nőket, lányokat. Persze mindenkinek nagyon tetszett a mutatvány, a sikoltozó lányok pedig szintúgy:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit lesből készült, szóval bocs a minőségért, de itt is itt vannak mindenhol ezek a tányérsapkás rendőrbácsik:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megmutatom azért a mecsetről készült képeket is:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a kupola közelről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, valahogy így nézett ki a mai nap.Aztán nem volt vége az élményeknek, hazafelé menet átvágtam a Panfilov parkon, tudjátok, ahol az a szép templom található. Ének- és zeneszóra lettem figyelmes, egy kisebb csapat néni énekelt és harmónikázott 2 padon. Biztos valami énekkaros csapat lehetett, de legalábbis gyakorló nótafák, mert tényleg szépen énekeltek és zenéltek. Készítettem róluk egy videót is. Sajnos pont a lényeg, azaz a hang hiányzik róla.Azt gondoljuk Krisztivel, hogy a gépén nincs ilyen funkció. Elég alap a gép, szóval elképzelhető. De ha szerintetek ez hülyeség, akkor várom a tippeket, hogyan lehet benne mikrofont bekapcsolni, már ha tényleg van ilyen. Azért szórakoztató a klip hang nélkül is, a reklámszatyros úriember tesz majd róla, hogy az legyen:-)))

Klikk a képre:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Remélem letöltődött könnyedén.

Hogy még vidámabban búcsúzzam és ha már néha az '50-es évek szocializmusában érzi magát az ember, akkor itt van Krisztiről és rólam egy '50-es évekbeli fotó, majd kirakjuk a nappaliba, vagy a hálószobába az ágyunk fölé:-)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daszvidányija és jó éjszakát!

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zolialmatyban.blog.hu/api/trackback/id/tr751402545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bne_eva 2009.09.23. 21:53:29

Majd ajánlom a lakótelepi break-es gyerekeknek, hogy menjenek Alamatyba gyűjteni. A reklámszatyros pasi gondolom máskor is megtalálható a parkban.
Azt viszont sajnálom, hogy ezek a képek kimaradtak a családi albumból :-)

Vérsógor 2009.09.25. 12:21:08

Szia Sógi!
szerintem a női klubb mellett iratkozz be egy paparazzi tanfolymra is hogy minél több ilyen kis titkos felvételt tudj késziteni. A fényképezőgéppel kapcsolatban szerintem ez RTFM probléma lesz. (Read The Fucking Manual) :-)

hispanic 2009.09.25. 13:42:38

Dzsekike!
Én is olvasom ám a csodálatos regényeidet, mert ezek regények, óriás regények. Adni kell majd egy év múlva kifele. Mondjuk nekem írhatnál külön ilyen rövidebb féle vázlatokat, nem kell annyi kúltúra, csak fröcsögjön a szar (mer annak fröcsögnie kell), hogy a társadalom alja, a futballedző is megértse.
Boa, holnap megyünk a Vasas ellen, nincs már Rudi bácsi, nincs már Vinkovics Lajos bácsi, ezért engedd meg hogy - ha tudjuk - megverjük őket.
Dzsekikém, csókollak drága barátom, vigyázz magadra!
a kaduáni bika

szabbb 2009.09.26. 01:09:56

Szerbusz János,nagyon prezik a képek, különösen a rákos cimbi! Óriási ötlet a csajokat rákkal ijesztgetni. Semmi jóduma, vagy színészkülső, esetleg olimpikon múlt, egyszerűen: rák. Ennyi. Meg a kazahkék, ami igazából strandkorlátkék, biztos emlékszel rá a jó kis fekete-barna gyógyvízzel teli medencékre, amikbe a cigányok midíg belepisiltek. Amúgy meg látom faszául elvagy, ennek örülök!
Csókollal, Szabb.

Zolialmatyban 2009.09.26. 04:49:28

@Vérsógor:
Szerinted itt van, Sógi? A nagy kirgiz f...-t!
Szóval majd kitaláljuk anélkül.

Zolialmatyban 2009.09.26. 05:02:04

@hispanic:
Drága Kaduáni! Tudtam, tudtam, hogy egyszer írsz majd!Look, nézd, ha túl sok a regény, nézegesd a képeket, végül is arról szól az egész.
A Vasast csak óvatosan verjétek meg, Lajos bácsi és Rudi bácsi azért fentről figyel, hogy Dzseki hogy viselkedik a csapatukkal. Bár ha lenne egy jó formában lévő Capacina, akkor esélye sem lenne az MTK-nak:-)

Zolialmatyban 2009.09.26. 05:10:09

@szabbb:
Szerintem is nyomjuk mi is otthon rákkal, Szabb!Jó késő 30-as faszik, nagy sikerünk lenne tutira mondjuk az Oktogonon. A Burger előtt nyomnánk a csajok arcába a rákot,nem kell több, szerintem se:-)
Felétek jártak a dzsipók strandra?Amúgy tényleg strandkorlátkék a kazahkék, tök sok kerítés, meg ablakkeret is ilyenre van festve:-)

rkaroly 2009.09.27. 11:35:12

Szia Zoli!

1. Nálunk már szoborparkba kell menni ilyen látványosságokért. A találkozón Pali és Laci elmesélték a Lenin szobros sztorit, de nem írok itt róla, tudod, az ördög sosem alszik. Aztán hallottam olyan hírt, hogy a szobor az Eleki úton van, egy portán, de én még nem láttam. Igaz, nem is járok arra túl sűrűn.
2. Ha van a gépen "Menü" gomb, nyomjátok meg azt :) Ha a kijelzőn láttok valahol kis kalapácsot, csavarkulcsot, azt válasszátok ki, ez egyezményes jele a beállításoknak. Ha van ilyen, akkor a hangerők beállításának is ott kell lennie. Az én gépemen elég rafináltan van megoldva a dolog. Külön van hangerőbeállítás lejátszásra, mikrofonra, gépi hangokra stb., de külön opció van arra, hogy "némítás", ezt kell KI-re kapcsolni, hogy a hang BE legyen kapcsolva...
3. Megnéztem a Google Earth-ben, hogy hol van Almatyi, mert nem tudtam pontosan, és nem értettem, miért van 4 óra különbség. Nem vagyok tisztában az ázsiai távolságokkal. Döbbentem tapasztaltam, hogy az már majdnem Kína... Ráleltem valami GAISH halálos sugárfegyverre is a környéken (23km délre), hihetetlen képek készültek róla. Remélem egyszer elmégy oda is, és tudósítasz.
4. A 25 éves találkozóra légyszíves 50-es évekbeli hajjal gyere! Jól áll.

Üdv, Rkaroly

Zolialmatyban 2009.09.27. 15:19:13

Sajna tényleg nincs hang ezen a gépen, megnéztük a kézikönyvet. Csak az eggyel nagyobb gépen van hang, erre még nem tettek, szóval lehet, hogy szét kell nézni a piacon:-)

rkaroly 2009.09.27. 21:09:07

van zene és megfelelö hangosítás a CUM-ban?

Zolialmatyban 2009.09.28. 04:49:54

@rkaroly:
Van igen, de nagyon bazári minőségben:-)

pityke8 2009.09.28. 10:12:43

Zolikám,azér' a mötököt csak szétcsaptuk vaze!

BBTC 2009.09.28. 13:46:21

Drága BBBTRC Barátom!
Én is hűséges olvasód vagyok ám.
Mindig is tudtam, hogy remek tollad van. A kulináris és gasztró részletek különösen tetszenek. Úgy látom, az új élmények befogadásában nem hátrány ha valaki a 70-es, 80-as évek békés megyéjében szocializálódott.
A rákkal csajozós tényleg nagy arc, ahogy Szabb is írta.
Csókol: BBTS(ürü)C

Zolialmatyban 2009.09.28. 14:22:51

@pityke8:
Bizony:-) de van olyan öreg barát aki ennek nem örül, mint föntebb látod:-)
Viszont erre a sok kis nagypofájú U20-as gyerekre nagyon haragszom, nem tudom, összeszedik-e magukat? Kiss Laciék annak idején Salvadornak egy 10-est vágtak, nem hiszem, hogy Honduras nagyobb név lenne.

Zolialmatyban 2009.09.28. 14:26:38

@BBTC:
Szia Szikk!
Igyekszem, igyekszem, remélem lesznek még jó sztorik később is!
Képzeld, vasárnapra vettem jegyet az operába, a Csipkerózsika balettet nézzük meg. Viccesek az árak, 400-1700 tengébe kerülnek, azaz a legdrágább jegy mondjuk 2200 Ft:-))Viszont van olyan hely, ahol egy korsó sör 1000 tenge. Nem igazodsz ki a kazah ábrázatukon:-)
süti beállítások módosítása